♥ LIKE DI SINI YAW ♥

♥ PUTUS CINTA BUKAN PENGAKHIRAN SEGALANYA ♥

PUTUS CINTA BUKAN PENGAKHIRAN SEGALANYA .
1. JANGAN HUBUNGI PASANGAN ANDA jangan call , sms , atw puwn email2 atw apa - apa cara skaly pown . jangan lakukan sebarang komunikasi . kpda , psangan anda . biarkan keadaan iny berlalu selama yang mungkin .


2.JANGAN HUBUNGI ATAW LUAH KAN MSALAH KEPADA RAKAN PASANGAN ANDA disebabkan tidak dapat menghampiri pasangan anda , akhirnya anda memilih untuk menghubungi rakan pasangan anda dan meluah masalah anda dan pasangan anda . keadaan ini akan memburukkan keadaan nya bukannya memperbaiki keaadaan .

3. LUAHKAN MASALAH ANDA KEPADA RAKAN RAPAT ANDA SAHAJA 
masaalah cinta anda perlukan seseorang yang betul-betul rapat dan memahami anda.dia mesti seorang yang betul-betul boleh mendegar dan menjiwai masaalah anda . cari mereka dan luahkan segala masaalah perhubungan cinta anda .
CINTA DATANG DAN PERGI .. 
CARILAH CITA SEJATY ..


4. JAGAN BIARKAN DIRY ANDA KESEORANGAN 
jagan sesekali letakkan diri berseorangan . mungkin anda perlukanmasa untuk besendirian tetapi hakikatnya anda sebenarnya perlukan teman. dengan erti kata lain, anda akan cenderung untuk menghadapi masaalah kemurugan - stress- .

5. HADIAHKAN DIRI ANDA DENGAN SESUATU YANG MENYERONOKKAN
anda perlu sedar bahawa anda sedang bersedih . jika anda terus bersedih maka, tiada penyelasaian dapat anda lakukan. oleh itu , anda perlu  hadiakan diri anda sendiri dengan sesuatu yang ceria dan menyeronokkan.  pergi bercuti ke tempat yang asing daripada tempat anda . ia mungkin boleh membantu anda meredakan kesedihan. belikan sesuatu yang berharga kepda diri anda sebagai hadiah , kerana anda mampu mengharungi  perpisahan ini .

PERPISAHAN ..

6. KEMBALI KEPADA-NYA banyakkan beribadah termasok melakukan amalan sunat . luangkanlah lebih masa dengan-Nya .
sentiasa ingat jodoh i2 ditangan Allah , anggap semua yang berlaku adalah ujian drpda Allah ..
dan ada hikmah disebaliknya .
sesungguhnya Allah , tidak menurunkan ujian jika hamba-Nya tidak mampu untuk menanggungnya . BERSABARLAH :) .

7. MEMINTA NASIHAT IBU BAPA ATAU ORANG TERDEKAT ibu bapa adalah yang terbaek dalam memberikan nasihat kerana sudaa merasaa asam garam kehidupan . dan tahu ape yang terbaek buad kitaa :) . jika berasa malu ataw takot untok meminta nasihat daripada ibu bapa , sekurang - kurangnya berkongsilah masalah anda dengan orang yang terdekat dan rapat seperti kawan baek . jangan pendamkan dalam haty . nanty semakin merana diri .

8. BUANG SEMUA TENTANG SI DIA jika anda tidak sanggop membuang kenangan anda berdua , letak lah jauh dary sudut penglihatan anda , supaya anda tidak berasa sdehh dan ingin kembali dengan nya . buang nombor si diaa . dan segala mesej si dia yang terdapat dalam telefon anda .. 

BERKECAI HATY ..

9. SIBUKKAN DIRI lakukan apa sahaja kerja yg baek dalam kehidupan seharian anda , supaya anda tidak terlalalu memikirkan nya . sekiranya ada aktivity , libatkan diry , dengan itu boley mengurangkan kesedihan yang melanda .

10. jangan ikutkan perasaan , terimalah hakikat bahawa dirinya bukan untuk anda . ada yang lbehh baek dan serasi dengan anda :) .

  • TENGZ 4READ :)  ..